Kazanç açıklaması: MakeMyTrip güçlü ikinci çeyrek performansı bildirdi, şehirlerarası taksi pazarında büyümeyi hedefliyor
MakeMyTrip Limited, 2024 mali yılının ikinci çeyreğinde güçlü bir işletme performansı sergiledi; brüt rezervasyonlar 1,8 milyar dolara ulaştı ve sabit para birimi bazında yıllık bazda %23,8 büyüme kaydetti. Muson yağmurları nedeniyle geçici aksamalara rağmen seyahat hizmetleri şirketi, düzeltilmiş faaliyet kârının önceki yıla göre %87 artarak 28,2 milyon dolara yükseldiğini bildirdi. Şirket ayrıca önemli bir büyüme potansiyeli gördüğü şehirlerarası taksi pazarına da odaklandığını vurguladı.
Kazanç çağrısından önemli çıkarımlar:
- MakeMyTrip’in brüt rezervasyonları önceki yıla göre %23,8 artışla 1,8 milyar dolara ulaşırken, düzeltilmiş faaliyet karı da %87 artışla 28,2 milyon dolara yükseldi.- Şirket, uçak bileti işinde bir toparlanma yaşadı ve kısa mesafeli destinasyonlar için pandemi öncesi seviyelere ulaştı. İşletme, artan arz ve iyileşen dağıtım kanallarının yardımıyla güçlü bir büyümeye tanık oldu.- MakeMyTrip, konutta konaklama seçeneğini de içeren tatil paketleri başlatarak konutta konaklama işini genişletti.- myBiz platformunun, APAC kurumsal seyahat işletmesi için seyahat ve gider yönetiminde en üst sıralarda yer almasıyla, giderek değer kazanıyor.- Şirket, demiryolu rezervasyonlarına organik yatırımlar yaptı ve Savaari’de inorganik bir yatırım yaparak şehirlerarası taksi işini güçlendirmeyi planlıyor.
Yurt içi sivil havacılık pazarında süregelen yasal zorluklar ve kapasite sorunları nedeniyle tek seferlik 10 milyon dolarlık tedariğe rağmen şirketin büyümesi bildirildi. MakeMyTrip, 0,5 milyar doları aşan nakit ve nakit benzeri varlıklara sahip güçlü bilançosunun desteğiyle gelecekteki büyüme konusunda iyimser olmaya devam ediyor.
Şirketin CFO’su Mohit Kabra, online penetrasyonun düşük olduğu ve yaklaşık 3 milyar dolar olduğu tahmin edilen şehirlerarası taksi pazarına odaklandıklarını vurguladı. Kabra, kamu altyapısındaki gelişmeler nedeniyle bu sektördeki büyüme potansiyeline dikkat çekti. Şirket, bu alandaki planlarını hızlandırmak amacıyla yakın zamanda platformlarının mevcut tedarikçisi olan Savaari’ye yatırım yaptı.
Aralık çeyreği için ileriye dönük rezervasyonlar açısından şirket, Kriket Dünya Kupası etkinliğiyle ilgili bazı cepler dışında olağandışı bir şey görmedi. Yüksek fiyatlar nedeniyle daha fazla farkındalık ve önceden planlama ile bazı tüketici davranış değişikliklerinin meydana geldiğini belirttiler.
MakeMyTrip CEO’su Rajesh Magow, satış sonrası hizmetlerde ve yazılım geliştirmede yapay zeka teknolojisinin kullanımı yoluyla artan üretkenlik ve iyileştirilmiş müşteri deneyimi potansiyelini tartıştı. Ayrıca daha küçük şehirlere genişleme ve dil engellerini çözme potansiyelinden de bahsetti.
Genel olarak MakeMyTrip’in ikinci çeyrekteki güçlü performansı ve şehirlerarası taksi sektörü gibi gelişmekte olan pazarlara stratejik odaklanması, Hindistan’ın lider seyahat hizmetleri şirketi konumunu sağlamlaştırma kararlılığının altını çiziyor.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.